Úvod Koncept Prakticky Pravidla Skupiny Svět Registrace Galerie Kontakt
Dragon Age: Tirashan

Pravidla

Pravidla nejsou kompletní. Nové sekce a změny budou hlášený skrz Hlasatele na úvodní straně.

Mějte na paměti, že pravidla jsou psaná pro rozumné, zkušené hráče hrající pro příběh. Pokud máte tendenci reagovat "Ale tohle budou lidi zneužívat! Tohle je moc silný! To jim dává strašnou výhodu!", akce pravděpodobně není pro vás.

Hrajeme, abychom vytvořili silný příběh. Pravidla máme, abychom dokreslili postavy a abychom tomu příběhu mohli dodat iluzi činností či událostí, které nemůžeme provést reálně.

Na základě konstruktivních připomínek pravidla ráda dovyvážím - ale nečekejte, že bude všechno 100% ‘fér’. Tenhle svět není fér. Kope tam, kde to nejvíc bolí, a rád podráží nohy. Stěžujte si jen pokud máte pocit, že nemáte dost způsobů, jak mu to vracet.

Pokud vás během hry napadne něco, co nejde udělat reálně a není to pravidlově ošetřené, použijte zdravý rozum a cit pro atmosféru a zkuste to nějak obejít.

Konflikt a smrt


Bojový systém



Zásahové plochy

Nebijte se do hlav, do krků, do prstů, do rozkroků. Nebijte se tam, kam to bolí. Nebijte se tam, kde to člověka reálně zneschopní nebo mu to drasticky znepříjemní život.

Jinak se bijte, kam chcete.

Bijte ostatní tak, jak chcete, aby oni bili vás - dost možná to totiž udělají:)

Léčení

Herní efekty

Zbroje, zbraně, štíty

Štít lze použít na vykrytí čehokoli, včetně magie (zásah magií do štítu vám tedy zranění nezpůsobí - oni se s nimi ti templáři netahají pro parádu).

Rozdělení zbraní je následovné:

Bojovníci mohou mít cokoli - obouruční zbraně, dvě jednoručky, štíty libovolné velikosti (nebojte; dobře vědí, že si to budou muset nést na zádech), kopí; zbraně sečné, bodné i drtivé. Jsou to epičtí bijci, jejich zbraně by podle toho měly vypadat a oni by se s nimi podle toho měli umět ohánět. Střelnou zbraň mohou použít, pokud je to potřeba, ale neměla by to nikdy být jejich primární zbraň.

Agenti nemají povolené žádné štíty a žádné obouruční nebo drtivé zbraně - zato mají povolené libovolné kombinace libovolných jednoručních zbraní a libovolné střelné i vrhací zbraně. Dýky, tesáky, jednoručky, sekerky, šavle, rapíry, kuše, luky, vrhačky, oštěpy, praky, foukačky, vidličky, dual-blady, otrávená párátka…

Mágové mají povolenou bojovou hůl, která může dle úpravy konců fungovat sečně, bodně i drtivě. Ideální bezpečná konstrukce je těžké laminátové jádro zafixované v mirelonové trubce, povrch omotaný/stažený např. kůží. Útočné prvky jsou na vás - můžete mít na jednom konci palcát a na druhém sečné ostří nebo hrot, nebo můžete jeden konec využít na zakončení typu ‘krystal’, kde budete mít zabudované své magické světlo. Můžete mít i hůl bez zbraňové úpravy a používat ji jen defenzivně. K holi smí mágové mít libovolný typ nože/dýky, ale nesmí s ní/m bojovat ve chvíli, kdy manipulují s holí.

Pozor! buďte připraveni na to, že ve hře mohou být i jiné bodné zbraně než kopí/bojové hole. Budou na to samozřejmě uzpůsobené od výroby.

Smrt

Obecně platí, že vaše postava ve hře definitivně zemře jen tehdy, pokud se rozhodnete, že je to z hlediska příběhu dobrý nápad a logické v dané situaci. Kdykoli jindy se jedná pouze o bezvědomí nebo hraní utržených zranění.

ALE je možné, že ve hře bude několik hráčů, kteří mají schopnost vás definitivně zabít, i pokud nechcete. Činí tak klasickým přejetím ostří po hrdle oběti - podříznutím. Může to být ve chvíli, kdy se k vám nečekaně připlíží; může to být ve chvíli, kdy ležíte v bezvědomí na zemi; může to být i ve chvíli, kdy jste plně při vědomí a víte, že to zamýšlí, ale nemůžete s tím nic udělat (svázaní, někdo vás pevně drží, apod.).

Tato schopnost bude drasticky redukována mechanizmem, o kterém ale budou vědět jen oni. Tento mechanizmus by měl počet hráčských úmrtí během hry minimalizovat (ne-li srazit na nulu), ale stejně vám všem důrazně doporučím: hlídejte si záda.

Ano, cílem tohoto utajení je udržení vaší paranoiy a pudu sebezáchovy na rozumné úrovni.

Pokud tuto schopnost nemáte, nikoho prosím nepodřezávejte (pokud to není polomrtvé spotřební CP a vy jen chcete demonstrovat svůj sadizmus, pak je to ok ;).

Bezvládná těla

Rádi bychom se vyhnuli těm trapným situacím, kdy během hry najdete bezvládné tělo a místo co byste jeho zdravotní stav zjistili běžným ohledáním, jste nuceni potenciální mrtvole něžně šeptat do ouška “Živej nebo mrtvej?”.

Proto budou mít bezvládná těla možnost velmi jednoduše signalizovat, jestli jsou ještě naživu a nebo už definitivně zemřela. Budou ho používat CP a používejte ho i vy - ať už budete chtít spoluhráčům naznačit, že má smysl vás křísit, nebo naopak že jste se rozhodli definitivně zemřít.

Živé bezvládné tělo má alespoň jednu ruku zaťatou v pěst.

Definitivní mrtvoly mají obě dlaně bezvládně rozevřené.

Rudá stop

Pokud hra v kteroukoli chvíli začne svou opravdovostí překračovat meze toho, čemu jste ochotni se vystavovat, můžete vyslovením hesla 'rudá stop' přejít do režimu mírnější verze hry, kde bude konání ostatních hráčů nebo CP pouze symbolické, ale vy se mu musíte automaticky podvolit - prohráváte zápas, podléháte mučení, vyzrazujete tajemství, nemůžete se osvobodit z pout; situace se prostě vyvíjí ve prospěch protivníka nebo ostatních zúčastněných.

Pozor! Tímto vám neuděluji povolení být k sobě navzájem nesmyslně krutí, skutečně si ubližovat nebo zneužívat osobnosti, fyzické konstituce a/nebo situace ostatních hráčů k jejich znevýhodnění či zneškodnění nad rámec hry. Nemáme pevné mantinely krom zdravého rozumu, ohleduplnosti a citu pro atmosféru. Je to na vaší zodpovědnosti.

Zároveň se prosím pokuste rudou stop používat co nejméně, protože bohužel už ze své podstaty výrazně narušuje atmosféru.

Vzhledem k tomu, že hrajeme utržená zranění, může se stát i to, že někdo bude hrát velmi věrohodně. Proto prosím: pokud se neozve Rudá stop, berte veškerou manifestaci zranění jako RP.



Reálie a praktický život


Alkohol

Nic vám nebrání si ve stylové nádobě vzít do hry alkohol vlastní a používat ho jako úplatek, laskavost nebo jeho pomocí vystihnout svou náladu. Samozřejmostí je udržet svůj stav v mezích potřebných pro kvalitní herní výkon a bezpečnost. Budu věřit, že jste rozumní lidé a ke konzumaci alkoholu ve hře přistoupíte zodpovědně. Myslete na to, že hra bude fyzicky náročná, a konzumace alkoholu ve větším než malém množství výrazně ovlivní vaši výdrž a koordinaci.

Ve hře bude alkohol v podobě kořisti či náhodných nálezů - půjde o lahve nejrůznějšího pitiva ve stylu 'Bottles of Thedas' - s unikátní chutí a vlastním příběhem.

Peníze

Peníze budou ve hře přítomny bez nějakých složitých ekonomických principů. Ve hře budete mít omezenou možnost je využít v civilizaci, ale to nic nemění na tom, že vaše postavy vnímají jejich hodnotu.

Půjde o klasické měďáky, stříbrné a nějaký ten zlaťák. Dostanete nějaké peníze do začátku a budete je nacházet i během hry. Nejpravděpodobněji je využijete během odpočinkové fáze.

Postava v bílé masce

Pokud ve hře uvidíte postavu v bílé masce, nevidíte ji. Prostě tam není. Pokud vám pokyne nebo vás někam odvede, jdete s ní. Čas, který strávíte s postavou v bílé masce, nevnímáte. Tyto postavy ve hře simulují metafyzické nebo nadpřirozené prvky reality - proudění myšlenek, snění, cestování časoprostorem a jiné. Pokud vidíte, že někoho někam odvedla postava v bílé masce, zkuste předstírat, že ten člověk tam pořád ještě sedí/leží/spí.

Výjimkou bude, pokud někdo z hráčských postav zemře. Mrtvola zůstane na místě, dokud kolem ní a jejího skonu bude probíhat herní dění - nejdéle však půl hodiny, ať mrtvoly netrápíme. Pak si mrtvolu odvede postava v bílé masce a tělo bylo odklizeno - už není možné s ním interagovat.